Facebook Pixel

İzinli SMS gönderimi

İleti Yönetim Sistemi.

NetİYS entegrasyonu ve 0800'lü Tüketici Hattı ile yasalara uygun SMS gönderin, olası cezalardan korunun.

6563-Elektronik ticaretin düzenlenmesi hakkında kanuna uygun ve tam entegre şeklinde yasal gönderim.

izinli-sms-gonderimi

198.000+

Mutlu abone

260+

Entegrasyon

250+

Sabit Telefon Bayi Ağı

2.3 Milyar+

Yıllık Toplu SMS gönderimi

SMS gönderimlerinizde NetİYS'de bulunan veritabanınızı sorgulayın, gelen ret mesajlarını otomatik İYS’e yükleyin

Ticari elektronik ileti izinlerinizi yönetin ve portal yönlendirmeleri ile SMS içeriklerini mevzuata uygun gönderin

İzin almadığınız numaralara ve kara listenize SMS göndermeyi otomatik engelleyin

Notlar

  • 0800'lü numaralara gelen SMS tarifesi 0,44 TL/adet.
  • Güvenlik politikamız gereği İYS'ye verileriniz başarıyla aktarıldıktan sonra verileriniz sistemlerimizden otomatik olarak silinmektedir. Güvenli bir şekilde İYS'ye verileriniz aktarabilirsiniz.
  • %100 API Entegrasyon desteği sayesinde e-devlet üzerinden onay durumunu değiştirmiş tüketicilerin bilgisini anlık olarak alabilirsiniz.
  • Olası cezalardan korunmak için öncelikle SMS veya e-posta (ticari elektronik ileti) göndereceğiniz hedef kitlenizden (alıcılardan) izin almanız gerekmektedir. Ardından SMS gönderirken mevzuata uygun SMS içeriğini hazırlayabilir ve gönderebilirsiniz. İzinli veritabanınızı İYS'ye yüklemeniz gerekmektedir.
  • Göndereceğiniz SMS içerisinde ücretsiz çıkış hakkı sunmak için isterseniz size ait 0800’lü numara isterseniz de 3338 İYS 4 haneli kısa numara hizmetinden yararlanabilirsiniz. 4 haneli kısa numara 3338 için İYS İleti VİA hizmetinden yararlanmanız gerekmektedir.
  • Detaylı açıklamalar için Sıkça Sorulanlar bölümünü okumanızı öneririz.

Ceza ile kaşılaşmadan
Nasıl SMS Gönderebilirim?

Ticari elektronik iletinizin içeriği alıcıdan alınan onaya uygun olmalıdır. Alınan onayın kapsamı, gönderilerin içeriği ile örtüşmelidir. SMS içeriğine;

  • Tacirler için Mersis Numarası ve Ticaret Unvanı. Esnaflar için Ad Soyad ve T.C Kimlik Numarası yazılmalıdır.
  • 0800'lü SMS Ret Bildirim Numarası yazılmalıdır.
  • Telefon, faks ve e-posta adresi gibi iletişim bilgilerinden en az birini mesaj içeriğinde yer vermelidir.
  • Açık bir şekilde anlaşılamadığı takdirde mesaj içeriğinde tanıtım, kampanya, bilgilendirme gibi tanımlayıcı ibarenin yer alması gerekir.
  • İndirim, hediye gibi promosyonlar, mesaj içeriğinde açıkça beliritilmeli, promosyana ait içeriklerin sunulması gerekliliği durumlarında ilgili şartların açıklandığı sayfaya link veya müşteri hizmetleri numaralarının mesaj içeriğinde belirtilmesi gerekmektedir.

iys.org.tr adresinden İYS'ye başvuru yapılmalı ve üyelik oluşturulmalıdır.

  • İYS'den alınan İYS kodu ile Netgsm'e başvuru yapılmalı ve Netgsm'i iş ortağı olarak yetkilendirmeniz gerekmektedir.
  • Netgsm üzerinden göndereceğiniz SMS'ler ve aramalar otomatik olarak İYS veritabanınızdan kontrolü sağlanarak yapılacaktır.

mevzuata-uygun-ticari-elektronik-iletileri

Netgsm ve
İleti Yönetim Sistemi (İYS) nasıl çalışıyor?

Abonelerimiz mevzuata uygun ticari elektronik iletilerini Netgsm üzerinden gönderebilecek, ret araçlarını kullanabileceklerdir. SMS göndermek istediğinizde, ara yüzlerde gönderilecek iletinin niteliği seçilecektir. Netgsm ve İleti Yönetim Sistemi (İYS) %100 entegre bir şekilde çalışmaktadır.

Netgsm abonelerinin
yapması gerekenler nelerdir?

Netgsm aboneleri öncelikle iys.org.tr adresinden İYS’ye üye olmalıdır. Netgsm üzerinden ticari elektronik ileti göndermek istediklerinde, Netgsm gerekli yönlendirmeleri yaparak abonelere mevzuata uygun bir şekilde gönderim yapmalarını sağlayacaktır. İletileriniz İYS’de kayıtlı rehberinize gönderilecektir. İYS’de kayıtlı olmayan numaralara ileti gönderimi engellenecektir.

Aboneler ileti gönderimlerinde mevzuata uygun SMS içeriğini ayarlamalıdır. (Sıkça Sorulanlar'da mevcuttur)

SMS içeriklerinde alıcıların (tüketicinin) aynı yol ve ücretsiz bir şekilde ret verebileceği "0800'lü numara Ret hizmeti" kullanılmalıdır. Ret veren numaralar otomatik olarak İYS veritabanında güncellenir.

iys-netgsm-abonelerinin-yapmasi-gerekenler

Neden NetİYS
entegrasyon modülü?

  • 100+ tecrübeli ve alanında uzman ekibi ile kesintisiz hizmet
  • Tüm operatörlere ve İYS'ye aracısız doğrudan bağlantı
  • IS0 27001, ISO 9001, ISO 10002, ISO 18001, ISO 22301, ISO 20000-1 belgeleri ile güvenli hizmet
  • Mevzuata uygun içerikli SMS göndermek için profesyonel destek
  • SMS, sesli mesaj, çağrı merkezi arama vb. tüm iletişim hizmetleri ile entegreli çalışabilme özelliği
  • İletişim hizmetleri bire bir yedekli firmamıza ait veri merkezlerinde güvenli bir şekilde sağlanmaktadır
  • 198.000+ aboneye anlık hizmet verilmektedir

neden-netgsm-iys-entegrasyonu
iys-danismanlik-hizmeti

İleti Yönetim Sistemi (İYS) için danışmanlık hizmeti.

Mevzuata uygun şekilde ticari elektronik ileti gönderebilmek ve olası cezalardan korunmak için İleti Yönetim Sistemi (İYS) entegrasyonuna sahip bir aracı hizmet sağlayıcıdan gönderim yapılmalıdır. Netgsm İletişim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş. olarak ücretsiz olarak danışmanlık ve destek vermek için tüm destek ekibimiz ile birlikte hizmetinizdeyiz.

NetİYS Modülü ile
aşağıdaki özelliklere sahip olun.

  • Başlangıçta İYS’ye mevcut izinli rehberi yükleyebilirsiniz.
  • Ticari elektronik iletilerin gönderiminde sorgulamanın abonelik bazlı veya aynı abonelik üzerinde alt kullanıcı tanımlaması yapılarak ayrıştırılabiliriniz.
  • Web arayüzü, API, masaüstü uygulaması ve mobil uygulamadan SMS gönderimlerinde İYS sorgulaması yapılarak gönderme seçeneğini kullanabilirsiniz.
  • İYS’ye ait 3338 kısa numaralı veya Netgsm tarafından verilen 0800’lü tüketici hattı ile ücretsiz Ret mesajlarının alınması ve İYS’deki izinli rehberiniz ile eş zamanlı güncelleyebilirsiniz.
  • Ret ve Onay bilgilerinin İYS’ye aktarabilirsiniz.
  • Netgsm web arayüzünde kara liste-izinli liste ve İYS rehberini kontrol edebilirsiniz.
  • Tüketicilerin E-devlet üzerinden değiştirdikleri onay durumlarını anında izin değişiklikleri menüsünden görüntüleyebilirsiniz.
  • Firmanızın logosu ile size ait Kısa Link üzerinden onay toplayabilirsiniz. (cep telefonu doğrulama kodu ile çalışır)
  • Alt kullanıcı oluşturarak, kullanıcılarınıza ticari elektronik ileti gönderme veya göndermeme yetkisi tanımlayabilirsiniz.
  • Gelişmiş IVR Sistemimiz ile onay toplayabilir veya onay durumlarını anında İYS sistemine aktarabilirsiniz.
  • Onay toplama formunuza size ait aydınlatma metni veya diğer metinlere bağlantı verebilirsiniz.
  • Netgsm olarak tüm bu süreçlerinizde teknik destek, verilerin yüklenmesi ve güncellenmesi konularında kapsamlı hizmetimizden yararlanabilirsiniz.

Netsantral IVR

Netsantral IVR ile gelen çağrının izin durumu sorgulanır.


Detaylı Bilgi
Webhook (Web Kancası)

Yüklenen izin ve ret bilgilerinin sonuç durumları verilen URL'ye bildirilir.


Detaylı Bilgi
Kısa Mesaj (İnteraktif SMS)

Kısa mesaj ile gönderen numaranın izin ve ret durumu güncellenir.


Detaylı Bilgi
API

API istekleri ile gönderilen kullanıcıya ait izin ve ret durumu güncellenir.


Detaylı Bilgi
Kısa Link

Kısa link ile kullanıcıya ait numaranın izin ve ret durumu güncellenir.


Detaylı Bilgi

NetİYS
Ekranları

İleti Yönetim Sistemi
Sıkça Sorulanlar

Firmanızın, mal veya hizmetinizin tanıtımı,kutlama-temenni,promosyon, kampanya, indirim veya hediye içerikli tanınırlılığınızı artırmak amaçlı göndereceğiniz ticari elektronik iletiler(SMS,E-posta,Sesli Mesaj,Faks,Otomatik Arama,Sesli Arama vb.) İleti Yöneti Sistemi (İYS)'nden sorgulama yapılarak gönderilmelidir. İYS'de kayıtlı olmayan bir numara veya e-posta adresine ticari elektronik ileti gönderilemeyecektir.

Ticari amaçla SMS, sesli mesaj, faks, e-posta gönderen, arama yapan bireysel veya kurumsal abonelere Hizmet Sağlayıcı denilmektedir.

Abonelerimize ait iktisadî ve ticari faaliyetlerin yapılmasına elektronik ticaret ortamını sağlayan firmamız ise Aracı Hizmet Sağlayıcı olarak nitelendirilmektedir. Firmamız ayrıca abonelerimizin İYS’de kayıtlı izinli rehberlerine veri girişi yapabildiği için İYS iş ortağı olarak da nitelendirilmektedir.

Hizmet Sağlayıcılar'ın (Netgsm abonelerinin), mal ve hizmetlerini pazarlamak, işletmesini tanıtmak ya da kutlama ve temenni gibi içeriklerle tanınırlığını artırmak amacıyla alıcıların (tüketicilerin) elektronik iletişim adreslerine promosyon, kampanya, indirim, hediye içerikli gönderdiği iletilerdir. Bu iletilerin gönderilebilmesi için alıcıların onayı gerekir. Ancak, alınan veya dolaylı yoldan kullandırılan bir hizmete ilişkin yapılan teslimat, borç, fatura içerikli iletilerin gönderiminde onay aranmaz.

iys.org.tr adresinden hizmet sağlayıcılar bölümünden başvurmalısınız. Başvuru aşamasında İYS sizden bazı bilgi ve belgeler isteyecektir. Ayrıca İYS ile e-imza veya ıslak imza ile imzalanmış bir sözleşme yapacaksınız.

  • Hizmet Sağlayıcı'nın MERSİS numarası ve ticari elektronik ileti gönderimi yaptığı markaların tescil belgeleri (ve elektronik imzalı İleti Yönetim Sistemi Temel Hizmetler Kullanım Taahhütnamesi)
  • İmza yetkilisinin T.C. kimlik numarası, cep telefonu numarası, kurumsal e-posta adresi.
  • Müştereken temsile yetki durumunda en az bir yetkilinin daha ilk yetkili tarafından imzalanmış dokümanı imzalaması gerekmektedir.

Son tarihten önce tüm izinleri sisteme aktarmış olmanız gerekmektedir. Mevzuat gereğince, bu tarih itibarıyla aktarılmamış izinler geçersiz kabul edilecektir.

İzinlerinizi İYS webportalına giriş yaparak veya API entegrasyonu ile tek tek veya toplu şekilde yükleyebilirsiniz. İsterseniz Netgsm’e iş ortaklığı izni vererek Netgsm üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Yükleyeceğiniz izinler sadece şu verileri içerecektir:

  • İletişim adresi (Telefon numarası veya e-posta adresi)
  • İzin tarihi
  • İletişim kanalı (arama/mesaj/e-posta)
  • İzin kaynağı ('1 Mayıs 2015 öncesi', 'ıslak imzalı onay formu', 'web sitesi' vb.)

Hayır. Sadece onaylı elektronik iletişim adreslerini sisteme yüklemelisiniz. İleti Yönetim Sistemi'nde kaydı bulunmayan elektronik iletişim adresi aynı zamanda ret anlamı taşımaktadır.

Hayır. Mevzuat gereğince, ticari elektronik ileti hangi iletişim kanalıyla gönderildiyse ret bildirimi de kolay ve bedelsiz bir şekilde olmak üzere aynı iletişim kanalıyla sağlanır. Yani ticari elektronik ileti gönderirken mevzuata uygun bir şekilde göndermelisiniz.

Mevzuat gereğince sadece onaylı elektronik iletişim adreslerinin sisteme eklenmesi gerekmektedir. 150 bin adedin üstünde ticari elektronik ileti onayı (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) olan hizmet sağlayıcıların 31 Aralık 2020'ye kadar, 150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) olan hizmet sağlayıcıların ise 31 Mayıs 2021'e kadar tüm izinleri sisteme aktarmış olması gerekmektedir. Bu tarihten itibaren söz konusu bu onaylar geçerli sayılacaktır.

Hayır. Hizmet sağlayıcılar bu onayları sisteme 'beyan' usulü yükleyeceklerdir.

Hayır. İleti Yönetim Sistemi'ne yüklenen geçmiş tarihli tüm izinlerin ispat yükümlülüğü hizmet sağlayıcıdadır (Netgsm aboneleri). Ancak son tarihten itibaren ispat yükümlülüğü İYS'de olacak şekilde onay almaya başlayabilirsiniz.

Hayır. Yönetmelik gereğince, İleti Yönetim Sistemi'nde onayı bulunmayan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilemez. Ticari elektronik ileti gönderecek kişi veya firmalar İYS’e kayıt olmak zorundadır.

Ticari elektronik ileti gönderim onayı üç farklı şekilde alınabilir:

  • Fiziksel ortamda imzayla
  • Elektronik ortamda (Netgsm 0800’lü numara hizmeti ile)
  • İleti Yönetim Sisteminin araçları

Yönetmelik gereğince 3 (üç) iş günü içerisinde İleti Yönetim Sistemin’deki izinli rehberinizi güncellemeniz gerekmektedir. İYS üzerinden Netgsm’i İş Ortağı olarak seçerseniz otomatik olarak izinli rehberiniz güncellenir.

Kanun gereğince;

Devam eden abonelik, üyelik veya ortaklık durumu ile tahsilat, borç hatırlatma, bilgi güncelleme, satın alma ve teslimat, kargo takip veya benzeri durumlara ilişkin bildirimleri içeren iletiler ile Hizmet Sağlayıcıya (Netgsm Abonesi) ilgili mevzuatla getirilen bilgi verme yükümlülüğü durumlarında önceden onay alma zorunluluğunuz yoktur.

Kutlama, tebrik veya temenni gibi işletmenizin tanınırlığını arttırmaya yönelik ticari elektronik iletiler, reklam içeren bilgilendirme mesajları, memnuniyet anket mesajları veya aramaları

Bir elektronik iletinin ticari ileti mi yoksa bilgilendirme iletisi mi olduğunun ayrımını yapmak hizmet sağlayıcının (abonenin) sorumluluğundadır. Hizmet sağlayıcı, bu sorumluluk kapsamında ileti gönderim hizmeti aldığı ilgili aracı hizmet sağlayıcıya (Netgsm’e) bildirimde bulunur. Netgsm Webportal üzerinde ticari elektronik ileti gönderirken gerekli yönlendirmeler yapılacaktır.

Hayır. Alıcıdan her bir Hizmet Sağlayıcı için onay almanız gerekir. Ancak acentelik, özel yetkili işletme ya da bayilik sözleşmesindeki taraflardan birine verilen onay; bu sözleşmeye konu mal, hizmet veya markayla sınırlı olarak sözleşmenin diğer tarafı için de verilmiş kabul edilir.

Evet, tescil edilmiş markalarınız için izin yönetimini ayrı ayrı yapabilirsiniz.

Yönetmelik kapsamında tacir veya esnaf olan alıcıların elektronik iletişim adreslerine gönderilen ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir. Ancak tacir ve esnafların reddetme hakkını kullanması halinde onayları alınmadan ticari elektronik ileti gönderilemez.

Eğer yalnızca üyelerinize veya öğrencilerinize faaliyetleriniz kapsamında ileti gönderiyorsanız üye olmanız gerekmez. Ancak, üyeniz veya öğrenciniz olmayan bir kişiye ticari amaçla ileti gönderiyorsanız bu kişilerden onay almanız ve İleti Yönetim Sistemi'ne üye olup aldığınız onayları yüklemeniz gerekir.

T.C. Ticaret Bakanlığı'mıza sorduğumuz bu soruya ilişkin tarafımıza iletilen açıklama şu şekildedir:

''Türkiye'de yerleşik olsun ya da olmasın, ticari elektronik ileti göndermek isteyen gerçek ya da tüzel kişilerin anılan mevzuat hükümlerine uygun davranması ve Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi'ne (İYS) kaydolması gerektiği değerlendirilmektedir.''

Bu itibarla Türkiye'de yerleşik olmayan ancak Türkiye'deki alıcılara ticari elektronik ileti gönderen firmaların apostil tasdiki yapılmış faaliyet belgeleriyle başvurudaki yetkililerin yetki belgelerini bilgi@iys.org.tr'ye göndermeleri gerekmektedir. Aynı belgeler daha sonra posta yoluyla da İleti Yönetim Sistemi A.Ş. Merkez adresine iletilmelidir.

Bu yönetmelik hükümleri;

a) 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu kapsamındaki işletmecilerin abone ve kullanıcılarına; münhasıran kendi mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmesini tanıtmak amacıyla gönderdiği ticari elektronik iletilere,
b) Vakıf üniversitelerinin ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumları öğrencilerine ve bunların velilerine gönderdiği iletilere,
c) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kamuya yararlı dernekler ve vergi muafiyeti sağlanan vakıfların, kendilerine ait ticari işletmelerin faaliyetleriyle ilgili olarak üyelerine gönderdiği iletilere,
ç) 15/2/2011 tarihli ve 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun hükümlerine göre radyo ve televizyon yayıncılığı yapan kuruluşlarca, kamuoyunu bilgilendirmek ve eğitmek amacıyla yapılan yayın hizmetlerine ilişkin bilgilendirme iletilerine,
d) Devlet, mahalli idareler ve diğer kamu tüzel kişilerinin kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla gönderdikleri iletilere uygulanmaz.